Google Ads Dolar ile Türk Lirası Arasındaki Fark

Google Adwords yeni adıyla Google Ads. Google Adwords ile tanışmam Google Adsense ile tanışmamdan çok sonra olmuştu. Daha 16-17 yaşlarındaydım sanırım ilk Google Adsense hesabım olduğunda… O zaman herkes bir hevesle web siteleri kuruyor Google Adsense sahibi olmaya çalışıyor falan…Her başvuru kabul edilmiyor her site onay almıyor 🙂 Çok güzel çok heyecanlı günlerdi. Tabi ben her zaman işin mutfağında olmayı tercih ettiğim için Google Adsense ile gelir elde etme işine değilde Google Adsense hesap onaylatma işinde kendimi geliştirerek daha çok gelir etme tarafında yer alıyordum. Bir gece 7-8 hesap onaylatıp ertesi güne bunları peynir ekmek gibi sattığım günleri hatırlıyorum. Şimdilerde de Google Adsense onaylatmak çok zor biliyorum ve ek olarak tahminen son 2 yıldır artık sadece hesabı onaylatmak değil her reklam yayınlayacağınız siteyi tek tek onaylatmanız gerekiyor yani bir hesabım var ben bu hesapla tüm sitelerime reklam basarım parayı kırarım diye birşey yok malesef 🙂

Her neyse diyerekten konuma bir u dönüşü alıyourum. Müşterilerim için Google Ads danışmanlık hizmeti veriyorum. Reklam kampanyaları oluşturuyorum reklam maliyetlerini en aza düşürerek en yüksek verimi elde etmeleri adına taktikler ve yöntemler gösteriyorum. Bir müşterim kendi oluşturduğu Google Ads hesabı ile reklam vermek istedi ve kampanya ayarlarına göz atmamı istedi. Uzak masaüstü bağlantısı ile hesabını kontrol ettim ve neredeyse tüm ayalar sektör dahil bir başka müşterimin hesabı ile hemen hemen aynıydı. O kadar benzer hesaplardı ki domain isimleri siteleri bile birbirine çok benziyordu. Aynı sektörde hizmet veren iki rakip firma…

Hesaplar arasında ki tek fark birinin para birimin dolar diğerinin para biriminin Türk Lirası olduğu dikkatimi çekti.

Dolar olan hesaptaki günlük reklam maliyetleri oldukça yüksekti. Türk Lirası olan hesapta TBM 0,50 kuruş bandlarında seyrederken dolar hesaptaki TBM 50 cent bandlarında geziyordu. Ne yaptımsa TBM’yi düşüremedim ve sonrasında yeni bir hesap oluşturarak bu sefer Türk lirası para biriminde reklam vermeyi teklif ettim müşterime.

Kabul etmesiyle birlikte ilk olarak Google ADS para birimi değiştirme diye barbarca bir arama yaptım Google’ da. Öğrendim ki Google ADS’de para birimi değiştirilemiyor. Yeni bir Google ADS hesabı için kolları sıvadım ve ayarlarını yapıp kampanyayı yayına koydum. Belki de sadece bana gelen bir durumdu ama  TBM gerçekten de 0,40 – 0, 50 TL bandlarına düştü.

Ben de bu senaryodan şu fikri çıkardım. Google ADS’ de dolar paramı ile reklam vermek Türk Lirası para birimiyle reklam vermekten daha pahalı. Aynı durum veya tezat bir durum ile karşılaşan meslektaşım var ise yorumlarını bekliyorum.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir